Ken je consument/klant

Vele ondernemers en marketeers denken hun afnemers redelijk te kennen, maar door de dagelijkse drukte wordt dit beeld veelal vanachter het bureau gecreëerdin plaats vam dat het is gebaseerd op werkelijke ervaringen of onderzoek.
Mede door de economische crisis is er veel aan het veranderen in het leven van onze doelgroep. Wat voor een invloed heeft dat op hun behoeften, wensen, verwachtingen en bestedingsgedrag? Om hier adequaat op in te spelen met een geactualiseerd aanbod is het belangrijk dat u uw doelgroep beter leert kennen. Natuurlijk kunt u al heel veel te weten komen via internet, onderzoeken en dergelijke. Echter de meeste opvallende ontdekkingen doet u vaak door werkelijk zelf het gesprek aan te gaan.

Advisory board

DOEN marketing & meer weet uit ervaring hoe inspirerend en verrassend het kan zijn om een aantal klanten een paar keer per jaar uit te nodigen om met u mee te denken. Bijvoorbeeld over de ontwikkelingen in de branche of bepaalde ideeën die u heeft voor de ontwikkeling van uw bedrijf. U blijft zo goed op de hoogte van wat er buiten speelt en kunt eerder nieuwe trends signaleren. Daarnaast kunt u bepaalde ideeën al in een vroeg stadium toetsen en optimaliseren opdat het uiteindelijke product ook werkelijk toegevoegde waarde biedt voor uw afnemers.
DOEN marketing & meer kan deze sessie voor u faciliteren en organiseren tot en met de uiteindelijke verslaglegging.

Kruip in de huid van de shopper

Iedere marketeer weet het: buiten gebeurt het! Maar toch speelt het leven van een gemiddelde marketeer zich vooral achter het bureau af.
Wilt u af en toe een dagje ‘meedraaien’ met een shopper en een écht kijkje achter de schermen nemen?  DOEN marketing & meer gaat voor  u op zoek naar de juiste shopper(s) die u graag op sleeptouw nemen.


Gerichte en effectieve storechecks

Ook voor advies hoe u effectieve storechecks kunt integreren in de werkzaamheden van uw marketeers kunt u bij DOEN marketing & meer terecht. Middels een sessie van een halve dag  geven wij u een aantal praktische tools voor gerichte en effectieve storechecks en gaat u deze ook direct in de praktijk brengen.

Neem voor meer informatie contact op met DOEN marketing & meer