Wie is Doen

Wie ik ben in drie woorden: bruisende & praktische omdenker

Ik ben Jeannette Timmerman en heb in 2012 DOEN marketing & meer opgericht. Als omdenker maak ik van uitdagingen graag verrassende  mogelijkheden. Ik bruis van de ideeën maar blijf  tegelijkertijd  heel praktisch …is het idee uitvoerbaar, betaalbaar én wat gaat het opleveren!
Na meer dan 15 jaar als ‘ondernemende’ marketing manager bij diverse grote internationale bedrijven, zoals GlaxoSmithKline te hebben gewerkt, werd het tijd voor een nieuwe uitdaging en een nieuwe missie. 

Missie

De missie van DOEN marketing & meer is om mensen middels mijn passie, kennis en ervaring te ondersteunen en inspireren op het gebied van marketing. Met als doel mensen te laten ervaren hoe ze ‘met hun product/dienst meer toegevoegde waarde kunnen ontwikkelen voor hun doelgroep en een duurzame relatie met hun doelgroep kunnen opbouwen’. Dit is voor mij de essentie van marketing.

Kennis en inspiratie

Mijn kennis en inspiratie vergaar en onderhoud ik via diverse wegen. Via de traditionele weg van diverse marketing & management opleidingen en trainingen op HBO en universitair niveau. Momenteel ben ik bijvoorbeeld bezig met de laatste fase van een associate master Effectief Leiderschap.

Maar ik begeef me graag ook op andere, bijzondere wegen. Daar heb ik al veel opmerkelijke mensen mogen ontmoeten waarvan ik veel heb geleerd en die mij altijd zullen blijven inspireren. Zoals bijvoorbeeld Donna Sturgess. Zij stond  in de top vijftien van de meest invloedrijke vrouwen op het gebied van innovatie in de US. Tijdens een cursus van haar in New York heb ik veel geleerd op het gebied van innovatie, omdenken en het organiseren van innovatie workshops. Of Roger Clayton, een bijzondere advertising man uit Engeland waar ik een onvergetelijke advertising cursus heb gevolgd waar ik nu nog steeds profijt van heb. Of Polly LaBarre de schrijfster van ‘Mavericks at Work’ en tevens business en innovatie correspondent van CNN. Na een ontmoeting met haar is mijn fascinatie voor mensen die de status quo continu uitdagen flink aangewakkerd.

En waar zou ik zijn zonder internet? Een oneindige bron waar zo veel interessante vernieuwende mensen dagelijks hun ideeën en ervaringen vrij delen.
Tenslotte doe ik als consument met mijn grote marketingbril en een sterk vergroot marketinghart dagelijks veel inspiratie op door simpelweg om me heen te kijken, te luisteren en te voelen.

De naam DOEN

Enerzijds omdat ik simpelweg vind dat alle ondernemers meer aan marketing zouden moeten DOEN. Anderzijds komt het voort uit wat ik zelf mijn persoonlijke “’6-D-proces” noem in de aanloop van mijn zelfstandig ondernemerschap:  ‘Dromen, Denken, Durven, DOEN, Doorgaan en Delen.

En als u zich afvraagt ‘waarom al die appels? a. Mijn fascinatie voor Apple. b. Vanweg de eerste advertentie die ik als klein meisje heb gemaakt voor mijn tandarts. Een tekening van een appel met een grote stralende mond met witte tanden en de tekst ‘appels eten is gezond, kijk maar naar mijn mond’.  Hij heeft jaren aan het plafond boven de stoel gehangen en elke patiënt kon niet anders dan er naar kijken!